ogórki kiszone
Blog,  Najnowsze,  Zdrowie

NATURALNE PREPARATY NA WZMOCNIENIE ODPORNOŚCI, KTÓRE MÓJ SYN UWIELBIA

Od kilku dni oficjalnie mamy wiosnę, a mimo to marcowa pogoda nas nie rozpieszcza. Częściej jest pochmurnie albo deszczowo niż słonecznie. Wieje zimny wiatr… szkoda gadać. Taka deszczowa pogoda sprzyja rozwojowi infekcji. Wszyscy wokół kichają i smarkają. Mnie i mojego syna też co jakiś czas dopada przeziębienie. Częściej mnie niż jego, mimo że chodzi do przedszkola.

Dlatego postanowiłam znaleźć sposób na to by wzmocnić organizm. Najpierw zapytałam wujka Google o radę, potem sprawdziłam ofertę aptek. Zaczęliśmy brać z synem tran, ale nie zrobił na nas większego wrażenia, do tego ten smak… Po jakimś czasie zamieniliśmy go na kapsułki wzmacniające odporność, ale te specyfiki nie okazały się najskuteczniejsze.

Najlepszą radę udzieliła mi moja mama, która podpowiedziała, że najskuteczniejszą metodą wzmacniania odporności organizmu jest zbilansowana dieta bogata w probiotyki. Probiotykami są tzw. „dobrymi bakteriami”. Potrafią wiele zdziałać w naszym organizmie, ale pod warunkiem, że wiemy jak mamy się z nimi obchodzić:

– wzmacniają organizm
– naprawią szkody po terapii antybiotykowej
– łagodzą objawy zatrucia i alergii
– pomagają schudnąć.

„Dobre bakterie” znajdują się w kiszonkach m.in. kiszonej kapuście, ogórkach kiszonych oraz produktach mlecznych sfermentowanych: jogurcie naturalnym, kefirze, maślance i kwaśny mleku. Kiszonki korzystnie wpływają na nasz organizm, ponieważ zawierają kwas mlekowy, który wytwarza się w procesie fermentacji. Kiszonki są też bogatym źródłem witaminy C, będącej antyoksydantem, ale również witaminy z grupy B, witaminy E, K i mikroelementów. Naturalne probiotyki można jeść w hurtowych ilościach.

Dlatego od tamtej pory kiszonki zagościły w naszym menu na stałe. W naszej spiżarni znajdują się: kiszona kapusta oraz kiszone ogórki. Kapustę kisimy na początku listopada, a ogórki jeszcze latem. Mój syn szybko przyzwyczaił się do ich kwaskowatego smaku. Z kiszonej kapusty gotujmy kapuśniak, bigos, czasem robimy pyszną i prostą surówkę. Kroimy kapustę na mniejsze kawałki, dodajemy pokrojone w kostkę słodkie jabłko oraz cebulę. Mieszamy wszystko razem, dodajemy odrobinę cukru do smaku.

Z ogórków kiszonych często przygotowuję zapiekanki na śniadanie. Przyznam, że  Borys przepada za nimi. Przygotowanie zapiekanek jest tak samo proste jak surówki z kiszonej kapusty. Do zrobienia jej używam tostera, a potrzebne są: ogórki kiszone, szynka parmeńska, chleb razowy oraz ser żółty albo mozarella. Od jakiegoś czasu chętniej dodaję mozarelle zamiast sera żółtego. Nie różni się smakiem od sera żółtego, bardziej nam smakuje, roztapia się podobnie jak ser żółty. Czasem przygotowuje zwykłą kanapkę z ogórkami kiszonymi, a nieraz zdarza nam się jeść je prosto ze słoika.

Smacznego! Uściski.