JAK SPAĆ, ŻEBY SIĘ WYSPAĆ
Blog,  Lifestyle,  Najnowsze,  Zdrowie

NAJLEPSZY SPOSÓB NA DOBRY SEN CZYLI O TYM JAK SPAĆ, ŻEBY SIĘ WYSPAĆ

Kiedy zostałam młodą mamą wiele razy, zastanawiałam się nad tym: „Kiedy wreszcie się wyśpię? Czy przy małym dziecku da się wyspać?”.  Macierzyństwo dało mi ogromne pokłady miłości i siły, ale bywały dni, gdy czułam się mocno zmęczona.  Tak samo jak rozbitek, który chce przepłynąć tratwą przez ocen. Wiem, że było to efektem tego, że zbyt późno kładłam się spać, nie przesypiałam nocy, w ciągu dnia chciałam zrobić więcej niż mogłam. Zaniedbywałam odpoczynek jak tylko dało się, ponieważ nie potrafiłam odpoczywać.

To  jak ważne są sen i odpoczynek zrozumiałam prawie po pięciu latach. Dopiero od jakiegoś czasu udaje mi się przesypiać całe noce. Jeśli z jakiś powodów nie śpię, to staram się znaleźć kilka minut na krótki odpoczynek po to, by zregenerować siły! Dlatego dziś podpowiem Ci jak spać, żeby wyspać się przy małym dziecku.

Napisałam ten wpis po tym, jak przeczytałam jeden z komentarzy czytelniczek. Napisała w nim, że śpi nieregularnie, a przez to nie wysypia się.

Jaki jest najlepszy sposób na sen? Jak spać, żeby się wyspać? Co robię, żeby lepiej spać?

DBAM O TO, ŻEBY DZIECKO SPOKOJNIE SPAŁO

1.Wiem, że dzieci mają różne temperamenty. Jedne mniej dokazują, inne bardziej. Ale ja mam taką zasadę, że jeśli mój syn ma nadmiar energii, to musi się zmęczyć. Dlatego często zabieram go na bardzo długie spacery albo na plac zabaw. Kiedy jest ładna pogoda nasz spacer trwa nawet do 60 minut albo i dłużej. Spacery po lesie, podziwiając piękne widoki.  Czasami zamiast spaceru wybieramy się na rowery.

2.Mój syn ma już 5 lat, dlatego w tygodniu kładę go spać zawsze o tej samej porze. W weekendy pozwalam mu by posiedział z nami troszkę dłużej. Ale zwykle zasypia o tej samej porze co zawsze.

3.Przed snem daję mu kubek z ciepłym mlekiem do wypicia, a potem czytam mu bajkę. Dzięki temu wycisza się i nie ma problemów z zaśnięciem.

NIE OBJADAM SIĘ

1.Staram się jeść kolację 3 godziny przed snem, ale nie późnij niż o 20.00. Dlatego, że zwykle kładę się spać pomiędzy 22.00, a 23.00.

  1. Przed snem staram się unikać picia kawy oraz wszelkich napojów, które zawierają kofeinę.
  2. Nie objadam się słodyczami szczególnie czekoladą.

DBAM O KOMFORT  W SYPIALNI

1.Przed snem wietrzę pokój, przewracam poduszki.

  1. Lubię ciepło, dlatego temperatura w moim pokoju wynosi maksymalnie 22 stopnie. Przy wyższej temperaturze śpi mi się zdecydowanie gorzej.
  2. Przed snem unikam też niebieskiego. Dlatego staram się nie korzystać ze smartfona. Ponieważ dzięki temu w moim organizmie wytwarza się melatonina, czyli hormon snu, który ułatwia mi zasypianie.

WYLUZOWAŁAM

Przestałam robić wszystkie obowiązki sama. Zresztą napisałam o tym tutaj, jak zachęcić dziecko do pomagania w domu: „Zostaw, zrobię to sama. Zaczęłam je delegować. Dzięki temu mam więcej wolnego czasu dla siebie i mam też czas na odpoczynek. Dzielenie obowiązków ma to do siebie, że zdecydowanie ułatwia życie każdej kobiecie.

A Ty masz swoje sposoby na dobry sen? Napisz mi o nich koniecznie w komentarzu. Jeśli moje rady są dla Ciebie przydatne, zapraszam Cię do polubienia mojego fanpage.