Lifestyle

MÓJ SPOSÓB NA SZYBKI POWRÓT DO FORMY (?)

„Ale przytyłam!”, „Chciałabym lepiej wyglądać, ale czuję się zmęczona, nie mam na nic czasu”. Niezależnie od tego, kiedy urodziłaś dziecko, wciąż zastanawiasz się nad tym, czy dobry wygląd jest możliwy po urodzeniu dziecka? Bo przecież jak każda młoda mama martwisz się, że już nigdy nie wrócisz do dawnej formy.

Nie mam zamiaru rozpisywać się teraz na temat tego, że powrót do dobrego samopoczucia jest łatwy. Biorąc pod uwagę to, że stan zdrowia dzieci może zmienić się drastycznie z minuty na minutę. Nagle dziecko dostaje gorączkę, zaczyna je męczyć jelitówka. Nie wspomnę już o poważniejszych chorobach. W takich momentach, po nieprzespanej nocy, zastawiasz się jak masz pójść do pracy, jak masz funkcjonować przez cały dzień. Nawet nie myślisz o tym, żeby znaleźć czas na aktywność fizyczną i przygotowanie zdrowych posiłków.

Ale pamiętaj: samo się nie zrobi. Jeśli chcesz poprawić swój wygląd, musisz działać. Bo przecież chcieć to móc. Nie oszukuj się, że za świetną sylwetkę odpowiedzialne są uwarunkowania genetyczne czy  super szybka przemiana materii. Nie szukaj usprawiedliwienia, że do tego, aby pięknie wyglądać potrzebujesz masy pieniędzy. Jeśli sobie wciąż folgujesz to każda wymówka jest dobra.

Jeśli chcesz być zdrowa i szczupła, wystarczy że będziesz przestrzegać zasad zdrowego odżywiania. Nie potrzebujesz suplementów diety ani specyfików na schudnięcie. Wystarczy samodyscyplina i to, że  będziesz jadła 4 -5 posiłków dzienne, a do swojej diety włączysz produkty bogate w białko, błonnik, tłuszcze oraz witaminy. Staraj się pić jak najwięcej wody i przygotowywać takie posiłki, które będą smaczne i zdrowe! Tylko to zagwarantuje Ci sukces. Jasne, że naszą słabością są posiłki obfite, niezdrowe i kaloryczne. Ale jeśli będziesz opychać się słodyczami na nic zdadzą się Twoje wysiłki. I jeszcze jedno: pamiętaj, że inna dieta obowiązuje Cię gdy  karmisz jeszcze piersią, a inna, gdy skończyłaś karmić i chcesz wrócić do swojej wymarzonej sylwetki.

Jeśli chcesz zacząć ćwiczyć, nie musisz nawet chodzić na siłownię, wystarczy że odpalisz Internet i poszukasz planów treningowych. Jest ich tam cała masa. Najpopularniejszymi z nich są treningi, które prowadzi Ewa Chodakowska. Dla kobiet, które mają długą przerwę w ćwiczeniu proponuje „Skalpel”.

Jeśli nie lubisz ćwiczyć i nie potrafisz przemóc się do tego, zastąp treningi zabawami i jeśli masz starsze dziecko baw się razem z nim… Gry: berek, hula hop czy murarz pozwolą Ci osiągnąć takie same efekty fitnessowe, a sprawią więcej radości Tobie i Twojemu dziecku. Łącz przyjemne z pożytecznym. Unikniesz nudy i powtarzających się ćwiczeń i wrócisz do czasów z dzieciństwa. Do wspólnej zabawy, możesz też zaprosić koleżanki, które chcą wrócić do formy sprzed ciąży. Im więcej was będzie, tym większą motywację będziecie mieć.

I pamiętaj, musisz się ruszać nie dla samej sylwetki. Powinnaś dbać o siebie dla swojego dziecka po to, żebyś była zdrową i zadowoloną mamą pełną energii. To z Ciebie Twoje dziecko bierze przykład.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, polub fanpage bloga lub udostępnij post.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *