woda - Jesteś zmęczona, odczuwasz bóle głowy i spadek energii?
Blog,  Zdrowie

Jesteś zmęczona, odczuwasz bóle głowy i spadek energii?

 

Od kiedy sięgam pamięcią, nie tylko do okresu nastoletniego, ale też do późniejszych, borykałam się z dość poważnym problemem. Jeszcze kila miesięcy, traktowałam go jak błahostkę, jednak zaczął powodować  u mnie różne dolegliwości. Podejrzewałam, że przyczyną może być stres, albo niekorzystny biomet.

Na trop wpadłam cztery miesiące temu, podczas rozmowy z jednym znajomym mi  lekarzem. Opowiedziałam o tym co się dzieje. Że moje samopoczucie zaczęło się pogarszać: bolała mnie głowa, metabolizm zaczął zwalniać, do tego czułam, że jestem rozdrażniona, nie mogłam się skoncentrować. O tym, że skutki tego problemu widoczne były też na mojej skórze, już nie wspomnę.

Okazało się, że tym problemem jest picie zbyt małej ilości wody. Na nic zdały się moje tłumaczenia, że piję soki z kartonika, herbatę, a czasami to buliony. Że nie trenuję intensywnie, to nie potrzebuję. Bo nic innego nie ma takich właściwości magicznych jak woda. Woda potrafi zdziałać cuda.

– To ja Ci zdradzę, że lekarstwem na Twoje dolegliwości jest woda. Powtarzaj sobie to słowo jak mantrę. Zapisz gdzie chcesz. Powieś butelkę wody nad łóżkiem albo włącz apkę w telefonie. Jeśli dobrze nawodnisz organizm, przestaniesz przejadać się. Nie będziesz mylić pragnienia z uczuciem głodu. Przestanie boleć Cię głowa i nie będziesz czuć się zmęczona – zalecił.

Ot i cały szkopuł. Mogłabym pomyśleć, że to cudowne rozwiązanie. Tylko, jak tu pić więcej wody, gdy nie za bardzo lubię zwykłą wodę. Jeśli też masz z tym problem, przygotowałam dla Ciebie 5 zasad picia wody, dzięki nim nie doprowadzisz do odwodnienia organizmu. Pamiętaj o tym, że kiedy pomyślisz o tym, że pić Ci się chce, to jest to pierwszą oznaką odwodnienia.

5 zasad picia wody

  1. Pij 1 – 1,5 l wody dziennie bez względu na porę roku. Picie wody jest ważne nawet w okresie jesiennym.
  2. Wybieraj wodę niskosodową. Taką wodę możesz pić codziennie.
  3. Pij małymi łyczkami, najlepiej postaw butelkę w zasięgu wzroku.
  4. Pij wodę również podczas intensywnego treningu
  5. Jeśli nie lubisz pić samej wody. Dodaj do niej coś pysznego. Ja lubię wodę z dodatkiem miodu albo cytryny. Albo jednym i drugim. Możesz też dodać miętę, kawałek pomarańczy.

Na zdrowie!