Pewnie zgodzi się ze mną większość kobiet, które przez cały dzień, biegają tak jak ja, że ulga dla nóg jest doskonałym prezentem.

Dlaczego o tym piszę?

 

Ponieważ wkrótce Walentynki, a często zastanawiacie się nad tym, jaki prezent zrobić partnerowi lub sobie właśnie z tej szczególnej okazji. Albo myślicie co o tym, co chciałybyście dostać od swojego partnera. Właśnie dlatego postanowiłam napisać o tym, co może sprawić Wam przyjemność! Ogromną przyjemność, zwłaszcza jeśli wykona to Wasz partner. Osobiście. Mało tego, to prezent, który nie kosztuje majątku, a który może podarować Wam Wasz partner bez okazji 😀

 

Boski masaż stóp, boski.
Daje niesamowite poczucie ulgi

 

Zgodzicie się ze mną, że o stopy tak jak o całe ciało i twarz też trzeba dbać regularnie. Dlatego trzeba je masować. Dzięki masażowi będą piękne i zdrowe i poprawią nasze samopoczucie, bo będziemy czuć się lżejsze o jakieś 10 kilogramów. Głaskanie, delikatne ugniatanie i masowanie jest najlepszym sposobem na relaks. Aby masowanie stóp przyniosło Ci maksimum korzyści, przygotuj się do tego.

1.

Bezpośrednio przed masażem umyj stopy i zanurz je w kąpieli z dodatkiem wody z solą. Nie żałuj soli, oprócz niej możesz dodać do wody olejki eteryczne. Wybierając olejki, kieruj się aktualnymi potrzebami:

– jeśli chcesz odświeżyć stopy wybierz: geraniowy, cytrynowy lub eukaliptusowy;
– jeśli potrzebujesz dezynfekować nogi, wybierz: z drzewa herbacianego, jałowcowy lub goździkowy;
– jeśli chcesz się rozgrzać zdecyduj się na: rozmarynowy, cynamonowy , muszkatołowy;
– jeśli zależy Ci na pielęgnowaniu skóry, wybierz różany, lawendowy lub rumiankowy,
– jeśli chcesz poprawić sobie nastrój, wtedy doskonałym okaże się jaśminowy, sandałowy lub mandarynkowy.

2.

Na każdy etap masażu poświęć tyle czasu, ile potrzebujesz. Masowanie stóp powinno trwać nie krócej niż 20 minut.

3.

Usiądź wygodnie. Rozgrzej sobie dłonie i masuj stopy. Podeprzyj łydkę nogi, którą aktualnie masujesz.

4.

Następnie kciukiem i palcem wskazującym rozmasuj  kolejno palce – zaczynając od pierwszego, skup się na nasadzie. Ostrożnie, kulistymi ruchami rozetrzyj paznokcie i wierzchołki palców.

5.

Chwyć stopę tak, aby dwa kciuki dotykały podeszwy i masuj kolistymi ruchami mocno od palców do pięty. Poświęcaj więcej czasu, bardziej wrażliwym miejscom. Możesz też rozcierać podeszwę, dłonią zawiniętą w pięść.

6.

Wymasuj brzegi stopy – wewnętrzny i zewnętrzny, a następnie odrobię delikatniej wierzch stopy, skupiając się na miejscach między kośćmi śródstopia. Rozcieraj od palców w kierunku kostki.

Chwyć dłonią jedną stopę, a drugą dość mocno ściskaj piętę, kręć nią, ugniataj i szczyp. Potem wymasuj palcami okolice kostki i wgłębienia po obu stronach ścięgna Achillesa.

7.

Na koniec rozetrzyj dłońmi całą stopę  i powtórz te same czynności w stosunku do drugiej stopy. Potem  włóż wełniane skarpetki i delektuj się uczuciem odprężenia.

 

Błogiego odprężenia.