alexander-dummer-gZlsrMPwz0o-unsplash

CO MOŻESZ ZROBIĆ, ABY WESPRZEĆ ZDROWIE I ODPORNOŚĆ SWOJE I DZIECI?

W trakcie okresów przejściowych, wiosną i zimą, często zastanawiamy się nad tym jak możemy wzmocnić odporność swoją i dzieci. Kapryśna pogoda oraz szybki tryb życia, który prowadzimy doprowadzają do osłabienia organizmu. Do tego przyczyniają się również drobnoustroje, które krążą w powietrzu. Będąc dzieckiem nie chorowałam zbyt często, mój syn podobnie jak ja też rzadko choruje. Owszem zdarzało się, że był przeziębiony, ale udało nam się uniknąć poważniejszych chorób. Do tej pory nie brał nawet antybiotyku.

Dla nas podstawą we wzmacnianiu odporności jest prawidłowo zbilansowana dieta. Spożywamy regularnie posiłki, a pomiędzy posiłkami przekąski, które zwykle składają się z owoców albo warzyw. Wspomagamy organizmy spożywając produkty, które zawierają naturalnie witaminę C, czerwoną paprykę, cytrusy oraz witaminę A, która wpływa na wzrost liczby komórek układu odpornościowego, marchewkę. Kiedy nie mamy dostępu do świeżych owoców oraz warzyw, ratuję się mrożonkami. Ponieważ mają one zbliżoną zawartość cennych składników . Dzielę je na mniejsze porcje, dzięki temu nie muszę ich rozmrażać i ponownie zamrażać.

Oprócz tego nasza dieta jest bogata w probiotyki  oraz probiotyki. Zapewniają one prawidłową pracę układu odpornościowego. Probiotyki przywracają naturalną równowagę organizmu. Znajdują się w kiszonkach. Natomiast probiotyki to naturalne substancje , które stymulują rozwój flory bakteryjnej. Znajdują się w produktach pełnoziarnistych oraz płatkach owsianych.

Dbam o to, abyśmy spali wystarczająco długo. Ponieważ zmęczony organizm jest zdecydowanie bardziej podatny na infekcje. Śpię ok. 8 godzin na dobę natomiast mój syn nawet 11 godzin. Podczas głębokiego, nieprzerwanego snu wzrasta liczba limfocytów oraz wydzielana jest melatonina. To hormon, który zapewnia prawidłowy rytm dobowy oraz wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Ogromy wpływ na wzmocnienie naszej odporności ma też relaks. Dlatego w ramach naszego odpoczynku, spędzamy czas aktywnie oraz śmiejemy się. Regularna aktywność fizyczna wpływa nie tylko na wzmocnienie odporności, ale sprawia że rzadziej mamy problemy z górnym odcinkiem oddechowym.

Za każdym razem, kiedy wracamy do domu myjemy ręce ciepłą wodą i mydłem.  Dzięki temu infekcje nie przenoszą się aż tak szybko. Stało się to dla nas o wiele bardziej ważne szczególnie w obecnym czasie, kiedy panuje pandemia Koronawirusa.

Podsumowując dbam o wzmocnienie naszych odporności poprzez prawidłowo zbilansowaną dietę, ruch na świeżym powietrzu, śmiech i sen. A wy macie jakieś swoje na wzmocnienie odporności? Podzielcie się nimi w komentarzu poniżej.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *