alan-hurt-jr-Eax7a3sVHAw-unsplash

10 NAWYKÓW, KTÓRE POPRAWIA JAKOŚĆ TWOJEGO ŻYCIA

Nawyki zmieniają naszą rzeczywistość, nasze podejście do życia bardziej niż możesz się tego spodziewać. Nawyki mają wpływ na to, co wybieramy, jak żyjemy oraz to w jaki sposób myślimy. Dlatego przedstawię Ci 10 moich nawyków, które poprawiły jakość mojego życia i mogą polepszyć również Twoją.

Czym jest nawyk?

Nawyk jest automatyczną reakcją na określony bodziec. Doskonałym przykładem nawyku jest podjadanie batoników w momencie, gdy odczuwasz strach albo jesteś bardzo zdenerwowana. W takich momentach robisz to automatycznie. Nawyki składają się z: wyzwalacza,  określonego zachowania oraz nagrody.

10 nawyków, które poprawią jakość Twojego życia

Po pierwsze, nie porównuj się z innymi

Każdy z nas jest inny. Każdy z nas jest niepowtarzalny. Każdy ma zalety, wady oraz posiada określone talenty. Zaakceptuj siebie taką osobą jaką jesteś. Nie wmawiaj sobie, że koleżanka jest od Ciebie lepsza, bo jest szczuplejsza czy bardziej inteligentna. Każdy z nas postrzega rzeczywistość na swój własny niepowtarzalny sposób.

Po drugie, dbaj o pozytywne uczucia

Bycie szczęśliwym i radosnym nie zawsze jest proste. Mimo gorszych dni staraj się zawsze być pozytywnie nastawionym do życia. Czasami zamiast walczyć o lepszą rzeczywistość, zaakceptuj to, co już masz. Jeśli czujesz się smutny, rozczarowany popraw sobie nastrój. Posłuchaj muzyki albo pobaw się z ulubionym zwierzęciem.

Po trzecie, miej marzenia i zacznij spełniać marzenia

Małe marzenia spełnisz od razu. Spełnienie tych większych może potrwać kilka lat. Zawsze warto mieć marzenia.

Po czwarte, zaakceptuj swoją przeszłość

Każdy z nas ma jakąś przeszłość. Zastanów się nad nią. Przepracuj ją. Pomyśl jakie wnioski możesz wyciągnąć ze swojej przeszłości, a potem nie wspominaj jej już. Poczujesz się zdecydowanie spokojniej.

Po piąte, stań się życzliwą osobą dla innych

Jeśli będziesz życzliwą osobą ludzie będę lubili Cię, liczyli się z Twoim zdaniem. Zjednasz sobie ludzi.

Po szóste, bądź asertywną

Staraj się być asertywną osobą. Na początku budowanie asertywnych komunikatów nie jest proste, ale wyćwiczenie tego nawyku pozwoli Ci na budowanie relacji oraz wyrażanie swoich uczuć bez ranienia innych osób.

Po siódme, ćwicz wdzięczność

Naucz się dziękować za to, co już masz. Codziennie trenuj wdzięczność.

Po ósme, dbaj o swoje zdrowie

Bądź aktywna fizycznie. Aktywność fizyczna wyzwala w nas pozytywne emocje.

Po dziewiąte, ucz się

Podwyższaj swoje kompetencje. Rozwijaj się. To daje poczucie spełnienia.

Po dziesiąte, planuj swoje życie

Zorganizuj się. Nie marnuj czasu na to, czego w życiu nie zdążyłaś zrobić.

Zmieniaj się.

Kształtuj swoją rzeczywistość, kreuj siebie.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *